top of page
monolates logo coloful_edited.png
  • Writer's pictureאיתי רויטנברג

אז מה מגדיר ציוד קלאסי בסטודיו לפילאטיס קלאסי?

כל מה שצריך לדעת על הציוד בו אתם מתאמנים בסטודיו לפילאטיס קלאסי


יש כמה קריטריונים לשאלה האם בסטודיו בו אתם מתאמנים יש ציוד קלאסי. לאחר מותו של ג'וזף פילאטיס, ממציא שיטת הקונטרולוגי', נולדה תעשיית הפילאטיס. עם השנים הציוד מאוד השתנה והפך להיות גבוה מאוד, רחב, מלא בווים, קפיצים, ברים שזזים ועושים פליק פלאק, ועוד שלל תוספות משונות שכל קשר בין הציוד שג'וזף המציא לציוד הקיים הוא מקרי בהחלט.

חשוב לי לחדד, זה שהציוד בסטודיו מסוים הוא קלאסי, לא בהכרח מעיד שאופן הלימוד והתרגילים הנלמדים בו הם מהרפרטואר הקלאסי. אמנם אני חסיד של הגישה הקלאסית, אך כפי שכתבתי בפוסט הקודם, הנכון/לא נכון הוא תמיד יחסי, שכל גוף ונשמה יתאמנו באיזה זרם שעושה להם טוב.

כיאה לייקה שהוא היה ולאומה הגרמנית שעד היום היא לא אומה של הייטק, אלא אומה של Low-Tech , כל הסוד של הציוד הקלאסי הוא במכניזם הפשוט, אבל הפרופורציות – פונקט!


מורה לפילאטיס מדריך מתאמנת בציוד לפילאטיס קלאסי
רפורמר של חברת GRATZ

ה-רפורמר

אקח לדוגמא את המיטה, ששמה המקורי בכלל רפורמר, בשל הרפורמה המרעננת שהוא יכול לחולל בגופך.

הנה רשימה חלקית של כמה נקודות שיעזרו לך להבחין האם מדובר ברפורמר קלאסי או לא מבחינת הנראות:

• המיטה יחסית נמוכה וצרה, המסגרת שלה מעץ או אלומיניום בגוון כסוף וללא ציפוי. • הרצועות הן מעור ושטוחות כמו חגורה דקה ולא מחבל עגול שחור ויש בסופן עוד לולאה שממנה מתחברות ידיות הידיים. • הידיות לידיים הן מעץ + מתכת או עץ + עור ולא מבד קנבס שחור. • רצועות הרגליים הן שחורות ומבד קנבס תפור ומתחברות לידיות הידיים וללולאות העור בעזרת ווי מתכת. • הגלגלים שרצועות העור עוברות דרכן בציוד הקלאסי הם קבועים בגובה אחד, בתוך המסגרת ולא עומדים ומתכווננים מעליה בשתי מסילות ניצבות. • ברפורמר קלאסי יש רק 4 קפיצים זהים בכוחם. לא 5 ולא בצבעים שונים. • לבר הרגליים – שנקרא גם בר ה-FOOTWORK - יש רק שני גבהים בלבד – גבוה ונמוך, הוא צר ממסגרת המיטה והוא מתכתי ואינו מצופה בציפוי. • הידעת? על אף שכל הציוד הקלאסי כיום הוא בהחלט גם מודולרי, כדי להתאים לכל גוף – בציוד הקלאסי יש עדיין לרפורמרים 3 גדלים שונים ובתרגילים רבים יש לכך משמעות פיזיקלית עצומה!


מדריך פילאטיס עם מתאמנים על הרפורמר
פילאטיס מכשירים קרית אונו

היצרניות הטובות בעולם


אינדיקציה נוספת – פשוט חפשו את חותמת היצרן. יש בשנים האחרונות עלייה במספר היצרניות הקלאסיות בעולם, אך בארץ יש עדיין יחסית מעט ציוד קלאסי ולא של יצרניות רבות. GRATZ גרץ האמריקאית היא בהחלט הוותיקה ביניהן ובמשך שנים נחשבה ליצרנית הקלאסית המוערכת והמובילה בעולם בתחומה. לאחרונה חברת BALANCED BODY האמריקאית, שגם היא יצרנית ותיקה בתחום ומכשיריה נפוצים מאוד בארץ (קסאי הוא היבואן הרשמי שלה כאן) ודווקא התאפיינה במשך שנים בעיקר בציוד מודרני, השיקה לאחרונה את הליין הקלאסי שלה CONTROLOGY קונטרולוג'י, בעיצובו של Jay Grimes ג'יי גריימס, המורה הוותיק, ה ELDER (1st Generation Teacher) ותלמידו של ג'וזף, שנאמן למקור ולציוד הקלאסי.


הציוד זהה במידותיו לציוד של GRATZ ואף כולל בתוכו כמה ניואנסים קטנים של ג'יי, שלטענתו מחזירים עטרה ליושנה ובעיני בהחלט נותנים לגוף, למוח ולנשמה חומר למחשבה מחדש בתרגול, הן בעובי ובדחיסות המזרן וגם בשקעים לצד משענות הכתפיים שפותחו במיוחד לכבוד האלפנט ומתגמלים מאוד את הייצוב בו.

ישנן יצרניות נוספת שהן חדשות למדי בתחום ואף בארץ כמו PILATES SCANDINAVIA - רשת פיט fittop (קשורה לפיטהאוס fithouse) היא היבואנית הרשמית כאן בארץ של פילאטיס סקנדינביה השבדית וגם את LEGACY לגסי הטורקית של murat berkin מוראט ברקין (שהיה תלמידו של ג'יי גרימס) שלאט לאט יותר נפוצות בארץ.


איזה ציוד תמצאו אצלנו בסטודיו?


לרוב בסטודיו יהיה ציוד של יצרנית אחת בלבד. בסטודיו שלי יש ציוד של 2 החברות המובילות בעולם לציוד קלאסי GRATZ & CONTROLOGY (by B.B) ומעל ל-10 סוגי מכשירים הקיימים בשיטה. כך מתאפשר למתאמנות.ים בסטודיו להיחשף למגוון המכשירים, התרגילים ולעומקים הרבים שיש בשיטה הקלאסית וגם להבדלים הדקים בין היצרניות. למורות.ים לעתיד להכיר את השיטה הקלאסית לאורכה ולרוחבה, ובעיקר להכין אותם.ן לשוק העבודה שבחוץ עם ידע ובטחון כיצד לעשות את ההתאמות הנכונות ועדיין להישאר נאמנים למקור, גם במקרה של לימוד על ציוד לא קלאסי וגם בסטודיו דל במכשירים.


מורה לפילאטיס מכשירים מדייק את תנועת התלמידה על הרפורמר
פילאטיס מכשירים. יותר מרק רפורמר


פותח קורס מורות.ים לפילאטיס קלאסי

בסטודיו שלי מונולאטיס, הַבַּיִת לְפִילָאטִיס קְלָאסִי, אפשרות להעסקה בתום ההכשרה, כבר אמרתי?


38 views0 comments
bottom of page