top of page
monolates logo coloful_edited.png
  • Writer's pictureאיתי רויטנברג

משלבים פילאטיס בחיים? אתם.ן בסינרגיה מושלמת


למה "רק או רק" לא יעזור לכם.ן? ובכן, זה עניין של סינרגיה, כמובן


יצא לי במשך שנותיי כמורה לפגוש א.נשים שונים.ות מקשת מגדרים, גדלים וגילאים רחבה, בתקופות שונות בחייהם.ן שהגיעו אלי לסטודיו לשיעור פילאטיס ומפגש עם השיטה הקלאסית ועם הציוד הקלאסי. החל מנשים בהיריון וגם נשים לאחר לידה, דרך מחלות אוטואימוניות, חולי אונקולוגי ובו סרטן מסוגים שונים, השתלת מח עצם, מחלות מעי דלקתיות כמו קרוהן, קוליטיס וכו', פרקינסון ומחלות כרוניות שונות, פריצות דיסק, בלט דיסק, כאבי גב, כאבי צוואר, אתלטים.ות שרוצים.ות להתכונן למרתון או שחפצים.ות בשיקום מפציעה וגם א.נשים בריאים.ות לגמרי.

דלקת ברגל
פילאטיס מכשירים - שיטה שיקומית מיסודה

חלקם.ן היו רגע אחרי פציעה, חלק במרחק של כמה שבועות או חודשים, חלק כבר עשו פיזיותרפיה, חלק בדיוק עברו ניתוח, השתלת מח עצם, או החלפת מפרק ברך, או מפרק ירך/אגן. חלק בדיוק ילדו, חלק רק גילו שנקלטו ונכנסו להריון וחלק רק תכננו בעתיד.





איך שוברים את מעגל הכאב?


לכולם.ן, בלי יוצא מן הכלל, היה נראה שריחפו סימני שאלה רבים מעל הראש. לגבי – איך אני שובר את מעגל הכאב או הניוון שבו אני שרוי.ה? האם זה בכלל יעזור לי? מתי? תוך כמה זמן? מדוע הרפואה המערבית, אורותפד.ית, לא "עוזר.ת" לי? האם אצטרך לנטול משככי כאבים כל החיים? אצטרך לעשות ניתוח בגב? או ניתוח בברך?

ובכן – לכולם.ן עניתי שפילאטיס, או יותר נכון – קונטרולוג'י – זה אחלה. השיטה שיקומית מיסודה, מתאימה לכל גיל, גודל ומגדר ומשנה גם תפישת מחשבה, גוף ונפש, בעיני. א ב ל – בדיוק כפי שכיום ידוע מאוד, שאימון זה רק חלק מהמשוואה ומומלץ לבצע שינוי תזונתי (מאוזן ובליווי מקצועי) כדי לראות תוצאות, כך גם אמליץ תמיד – ובמיוחד למי שסובל.ת מכאב – להיעזר גם ברפואה משלימה ובשינוי ההרגלים.



Contrology - אמנות השליטה


תרגול נמשך בממוצע כ-55 דקות, אבל כל הפילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים שבעולם, לא יעזור לכם.ן, אם ב-23 שעות הנוספות שיש ביממה, תזנחו את התודעה שהשיטה דורשת ליישומה ביום יום.

השילוש הקדוש של גוף-נפש-מוח הוא החיבור אותו אנו מתרגלים בשיטה הקלאסית, ששמה כלל אינה פילאטיס, אלא קונטרולוג'י Contrology, מתוך אמנות השליטה.

חלילה, אני לא נגד רפואה מערבית, תרופות להקלת הכאבים או אורתופדיה. ההפך, אני ממליץ לתלמידות.ים שלי לשלב במידת הצורך בין רפואה מערבית, פיזיותרפיה, רפואה אלטרנטיבית, פילאטיס מכשירים, פילאטיס מזרן ושינוי ההרגלים היום יומיים מתוך התבוננות חדשה שנרכשת בתרגול פילאטיס קלאסי – קונטרולוג'י.



מורה לפילאטיס עם מתאמן מחייכים
גוף - נפש - מוח. השילוב המושלם לחיים בריאים

למה חשוב לשלב פילאטיס באורח החיים שלנו?


תפישת ה"גם וגם", תעזור הרבה יותר מ"רק או רק", כי אז מתרחשת לה סינרגיה - של הקלה בכאב, הרגעת הנפש, חיזוק הליבה וחיבוק כל הגוף כיחידה אחת וחיבור הגוף-נפש-מוח.

מהסיבות הללו החלטתי בסטודיו שלי לעודד אנשים לשלב בין פילאטיס מזרן לפילאטיס מכשירים בשיעור עם 2 מתאמנים או בשיעור פרטי אחד על אחד. ישנה גם גישה לספריית VOD ובה תכנים שאני מעלה כדי שיהיה ניתן להמשיך ולתרגל גם בבית.



הסטודיו שוכן בשכונת נאות אריאל שרון החדשה בקרית אונו, ונוח להגעה מהירה מכל הסביבה השכנה בבקעת אונו: החל מהחלקים המזרחיים של רמת גן- קרית קרניצי, רמת אפעל ובית החולים שיבא וכן גני תקווה, אור יהודה, גת רימון, כפר מעש, סביון, יהוד-מונסון, גבעת שמואל ופתח תקווה.



מורה לפילאטיס מדייק את התנועה של המתאמנת
אמנות השליטה - CONTROLOGY

101 views0 comments
bottom of page